GULYA,GULEA,HULEA DENEN ŞEY!!!!

31 Eki

Sevgili Arkadaşlar,bu tarif abartısız 150 yıldan fazladır..Nasıl mı??Ananemin annesi yaparmış,ananem de rahmetli çok sık yapardı,şimdilerde ise annem yapıyor.Aslında beyaz lahana değilde karalahanın yüreklerinden olur bu yemek,fakat bu aralar pazarlarda bu tür lahanaları bulamıyoruz.Bazen sık oluyor bazen ise yok olup bizleri merakda bırakıp birden ortaya çıkıyorlar.Trabzon’lu arkadaşlarım bu tarifi iyi bilirler,bilmiyorlarsa da mutlaka bir yerlerde tatmışlardır.Trabzon’un ilçelerinde bu tarifi farklı yapanlarda vardır.Benim büyüklerim
bu tarifi devamlı yapardılar ve de halen yapıyorlar.Birde bunu kıymalı olarak yapıyorlarmış
onu da binamızda Akçaabatlı bir komşu pamuk teyzemiz var o söyledi bana..Kendisi de ananesinden öyle görmüş ( tabiiki de annesinden de) halen öyle yapar.Annemin yaptığı da harika olur yemeğe doyamazlar..Ben pişerken evde bile olmuyorum,pek sevmemde.)) Annem bugün bunu yapmış fakat yetişemedim sadece lahanaları haşlarken resim çekebildim,eve geldiğimde yarısı bitmişti ayıp olmasın diye saklamışlar.))Hemen kaldığı kadarını çekip sizlerle paylaştım.Gönül isterdi ki ekmekler dizilirken ve diğer aşamaları da sizlerle paylaşabilmek..Buna da şükrettim ben..Bu yemeğin orjini Ruslara ve Rumlara dayalı olarak biliyorum.Halende birçok sebzenin adının olduğu gibi.Örneğin;Çukundur’un ne olduğunu bilen varmı içinizde?? Pancar arkadaşlar..) Geçen sene pancar almak için Kadıköy çarşısına uğradım,manavcı beye Çukundur istiyorum dedim,pardon buyur abla o ne ki dedi bana şaşkın şaşkın bakan gözlerle yenimi çıktı,yenir mi,yenmez mi,neye benzer diye soru yağmuruna tuttu beni.Bende heyecan yaptım birden gayri ihtıyari ve unuttum Pancarın adını.)) Sonra o beye kızdım bilmiyor diye gidip başka yerlere de sorduğumda aynı yüz ifadelerini görünce ne yapacağımı şaşırıp,pratik zekamı çalıştırıp turşucuya daldım.Derken adının Pancar olduğunu ve benim birden aklımdam nasıl kaçtığına yanamadan manavcı beye gidip Pancar olduğunu söyledim vee..Artık neler olduğunu bile yazmak istemiyorum..Anında pancar almak için gittiğim yerden Pancar bir suratla geri dönüşümü hiç unutamıyorum..Bakın nerden nereye atladım şimdi bende anlamadım..Sanki birden o anı yaşar gibi oldum,yüzüm yine aynı hali aldı..Siz siz olun benim durumuma düşmeyin arkadaşlar..Buna benzer daha neler var neler,sırası gelince yerşinde ve zamanında sizlerle paylaşırım inşallah..))





Malzemeler
1 adet beyaz lahana
bayat ekmekler
2 adet limon
7-8 diş sarımsak
5-6 kaşık eritilmiş tereyağı

Yapılışı
Önce lahanalar haşlanır..Bayat ekmekler borcama dizilir,lahananın suyu ile ekmekler ıslanır.Lahanalar kaynar şekilde kevgirle alınıp ekmeklerin üzerine koyulur.2 adet limon suyu sıkılıp üzerlerine gezdirilir,sarımsaklar kesilip ilave edilir biraz tuz serpilir.Son olarakda eritilmiş tereyağı üzerlerine gezdirilip fırına verilir..Sonrasında ise artık bilemiyorum neler olacağını.))
Afiyetler olsun arkadaşlarım..

Yorum bırakın